poniedziałek, 3 sierpnia 2020

23. TY CZYLI BLOG

Często można się spotkać ze stwierdzeniem, że każdy specjalista powinien mieć bloga i myślę, że jest w tym ziarno prawdy. Nie chcę żeby brzmiało to nieskromnie, bo przecież sam go prowadzę. Nie chodzi mi jednak o tym aby pisać o tym że jestem specjalistą ale po prostu poprzez dzielenie się wiedzą - pokazać to.

Najłatwiej zacząć na jakiejś stworzonej specjalnie do tego platformie. Najpopularniejszymi są:

blogger.com  
wordpress.com
wordpress.org

Do prowadzenia bloga niepotrzebna jest znajomość php, html czy innych języków związanych z projektowaniem stron. Jesteś w głównej mierze twórcą treści i tylko na tym musisz się skupić. Cała reszta już jest gotowa.Jeśli skorzystasz z darmowych platform rejestracja jest dokładnie tak samo prosta jak zakładanie konta pocztowego. Będziesz prowadzony/a krok po kroku, więc poradzisz sobie nawet jeśli sprawy techniczne nie są twoją mocną stroną. Prowadzenie bloga wymaga czasu i samodyscypliny. Wielu freelancerów rozpoczyna swoją przygodę z blogowaniem z myślą o budowaniu zasięgów i autopromocji, a potem okazuje się, że jednak nie mają tyle czasu na pisanie, jak myśleli na początku. W efekcie blog jest nieaktualizowany, co może zniechęcić potencjalnych klientów


Co daje taki blog? Przede wszystkim zasięgi. Znana każdemu przeglądarka na literę "g" bardzo dobrze indeksuje informacje zawarte w blogach. Dobrze skrojony nagłówek, trafne słowa kluczowe, tagi i dużo dobrej treści sprawia, że znajdziesz się wysoko w rankingu bez konieczności pozycjonowania. Każdy post to osobny artykuł i tak też jest traktowany przez przeglądarkę. Jeśli będziesz pisać regularnie, to dajesz sygnał, że twój serwis rośnie.
    Kolejna zaleta posiadania bloga dotyczy tego, iż jest on doskonałym narzędziem do promowania własnej twórczości. Na blogu możesz pokazać nad czym aktualnie pracujesz, pokazać rozpiętość swoich umiejętności czy też, jak to mówią dziś młodzi - skila:) Możesz też prowadzić bloga koncentrując się na ofercie dla potencjalnego klienta czyli stworzyć własne portfolio prac w takiej formie. 
   Wielu freelancerów bardzo chwali sobie to narzędzie w pozyskiwaniu nowych klientów i swoją przygodę z freelancingiem zaczyna od założenia bloga i aktywności na grupach tematycznych. 


Blog powinien pomagać w budowaniu wizerunku i zaangażowania, zatem treści, jakie tam się będą pojawiać, muszą być powiązane z twoją twórczością i zachęcać klientów do współpracy. Prowadzenie bloga wymaga jednak trochę wiedzy o targecie i najlepszych technikach komunikacji oraz systematycznego tworzenia postów. Lenistwo więc niewskazane. Niewątpliwą zaletą jest łatwa możliwość autopromocji, bo relatywnie niskim kosztem możesz w łatwy sposób dotrzeć do swojej grupy docelowej i reklamować swoje umiejętności. 

Zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz