sobota, 30 września 2023

 Jak pisał Terry Pratchett: "A potem stało się teraz". Tak stało się. W 2018 zrobiłem tę talię a potem próbowałem coś z nią zrobić. Sprzedać, wydać, przerobić, zostawić w spokoju, ciągle przeciągałem decyzję. Od października 2020 r. Kickstarter umożliwił wdrażanie projektów crowfundingowych polakom. Fajnie - jakiś konkret. Wreszcie w tym roku przysiadłem i z tygodnia na tydzień wykrystalizował mi się głowie zarys projektu. Są dwie talie: Sir Lancelot i Sir Galahad, czyli tak jak pierwotnie - Lancelot dostał kolegę a w zasadzie syna, bo Galahad nim właśnie jest. Talia od początku miała być usytuowana w arturiańskich legendach. To pasjonujące dla mnie - jako historyka, odkrywać historie, które ze względu na brak źródeł, są na wpół mitami. Taka jest właśnie Brytania po upadku Rzymu, taka jest cała barbarzyńska Europa zostawiona sama sobie w V wieku naszej ery. Król Artur żył naprawdę, jako Bryt, potomek Celtów naprawdę odpierał ataki germańskich najeźdźców - Anglów, Saxonów i Jutów. Staroangielskie nazwy pól bitewnych, krain czy miast z mitów o Arturze nie są tożsame z dzisiejszymi, ale można je powiązać i umiejscowić. Pięćset lat ustnych przekazów nie zatarło wiedzy przekazywanych z pokolenia na pokolenie, ta wiedza ewoluowała ale nie zanikła. Wreszcie Nennius czy Chretien de Troyes zebrali te historie, które nabrały w międzyczasie nadnaturalnej ekspresji i dzięki ich kronikom, znamy je dzisiaj.
 Lancelot i Galahad byli rycerzami Króla Artura, byli jego posłańcami mającymi odnaleźć Święty Graal, kielich chrystusowy z ostatniej wieczerzy i kielich do którego Józef z Arymatei miał zebrać krew Jezusa po ukrzyżowaniu. Święty Graal jest osią serii kart, której częścią są dwie wydawane właśnie talie. Sir Lancelot nie znalazł Graala, odnalazł jednak swoje przeznaczenie i poznał swoje pochodzenie. Ojca wyręczył Galahad, któremu udało się odnaleźć poszukiwany przez lata artefakt. Jeśli projekt się powiedzie, mam w zamyśle jeszcze kontynuowanie serii i powiększenie jej o talie Sir Percival i Sir Bors, którzy towarzyszyli Galahadowi w podróży i razem z nim znaleźli święty kielich.

Kampania startuje we wtorek, 3 października o godzinie 18 czasu polskiego. Mam nadzieję że się powiedzie i będę mógł kontynuować pracę nad kartami.  

Link do kampani: KICKSTARTER




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz